Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Chrząstowice

Kolorowy pasek

Dostępne sposoby wnoszenia pism w postaci elektronicznej do Urzędu Gminy Chrząstowice


W celu umożliwienia wnoszenia pism w postaci elektronicznej, Urząd udostępnił Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.

 

WNIOSKI ELEKTRONICZNE WNOSIĆ MOŻNA NA TRZY SPOSOBY:

 

I. Za pomocą platformy ePUAP

Postępując zgodnie z zamieszczoną instrukcją na stronie portalu. W tym przypadku wniosek powinien zostać podpisany za pomocą podpisu kwalifikowanego lub za pomocą profilu zaufanego. Na stronie ePUAP znajduje się zbiór kart usług, które można przesłać jako załącznik do elektronicznego formularza opublikowanego na stronie ePUAP.

Bezpośredni link do elektronicznego formularza służącego do przesyłania wszelkich skarg, wniosków i zapytań do urzędu.

Adres skrzynki Urzędu Gminy na platformie ePUAP - /UG_Chrzastowice/skrytka

  • maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami możliwy do doręczenia za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej nie może przekraczać 5 MB;
  • pisma wnoszone za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej sporządza się w formacie danych XML na podstawie wzorów dokumentów elektronicznych umieszczonych w centralnym repozytorium lub lokalnym repozytorium;
  • formaty danych, w jakich zapisuje się załączniki dodawane do pism, muszą być zgodne z załącznikiem do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. Nr 206, poz. 1216).

Preferowanymi formatami danych w jakich zapisuje się załączniki są:

Format danych Zastosowanie formatu Organizacja ustalająca format Norma
.doc sformatowany tekst lub sformatowany tekst z grafiką Microsoft Corporation
.pdf sformatowany tekst lub sformatowany tekst z grafiką Adobe Systems Incorporated ISO/IEC 32000
.rtf sformatowany tekst Microsoft Corporation
.xls arkusz kalkulacyjny Microsoft Corporation

Dokumenty lub załączniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

 

II. Za pomocą platformy EBOI

W tym przypadku wniosek powinien zostać podpisany za pomocą podpisu kwalifikowanego.

Aby skorzystać z metody należy założyć osobiste konto na EBOI Chrząstowice Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta (EBOI).

Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta do portal internetowy, którego przeznaczeniem jest zdalna obsługa interesantów w zakresie:

- przesyłania nowych pism w formie dokumentów podpisanych podpisem cyfrowym,

- śledzenia toku postępowania zarejestrowanej sprawy od momentu złożenia pisma do momentu otrzymania decyzji.

Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta jest zintegrowane z Elektronicznym Obiegiem Dokumentów w sposób pozwalający automatycznie przesyłać dane do systemu. Wnioski Elektroniczne trafiają na odpowiednie stanowiska, zaś status załatwionych spraw jest publikowany na stronie internetowej EBOI.

W praktyce proces wnoszenia pism za pomocą Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta (EBOI) dzieli się na etapy:

- logowanie się do EBOI za pomocą przyznanego wcześniej przy rejestracji konta oraz hasła;

- wypełnienie e-formularza lub pobranie dokumentu do podpisania;

- e-formularz lub dokument zostaje podpisany za pomocą kwalifikowanego podpisu interesanta;

- Urząd wysyła potwierdzenie złożonego dokumentu;

- Interesant może monitorować stan sprawy na EBOI;

- Urząd wydaje podpisaną cyfrowo decyzję, Interesant potwierdza otrzymanie decyzji.

W skład skrzynki podawczej wchodzi moduł odpowiedzialny za generowanie poświadczenia odbioru dokumentu. Korzysta on z bezpiecznego modułu sprzętowego (HSM) w celu wydajnego i bezpiecznego podpisywania tych poświadczeń. Poświadczenia odbioru sa podpisywane kluczem prywatnym urzędu zdeponowanym w bezpiecznym obszarze tego modułu, co zapenia ich pełną wiarygodność. Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest gotowa przyjmować dokumenty 24h/365 dni.

W przypadku wystąpienia kwestii spornych, nie może być wątpliwości, że dostarczenie dokumentu drogą elektroniczną odbyło się prawidłowo. W tym też celu stosuje się usługę generowania poświadczeń, która korzysta z mechanizmów znakowania czasem określajacych tzw. datę pewną przyjęcia dokumentu. W celu zwiększenia wydajności i zapewnienia bezpieczeństwa generowania poświadczenia odbioru wiadomości wykorzystuje się sprzętowy moduł bezpieczeństwa HSM.

Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest zgodna z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym.

Aby sprawdzić stan sprawy wniesionej za pośrednictwem ePUAP lub EBOI, należy skorzystać z platformy EBOI. W tym celu należy założyć i aktywować indywidualne konto osobiste.

 

III. Osobiście w Urzędzie Gminy

Doręczenia dokumentów elektronicznych do Urzędu Gminy Chrząstowice jak i otrzymanie poświadczeń odbioru mogą odbywać się za pośrednictwem następujących nośników danych: płyta CD, DVD, pamięć typu FLASH, dyskietka FDD 1,4.

 

 

 

Metadane

Źródło informacji:Andrzej Puszkarski
Data utworzenia:2011-12-14 16:12:39
Wprowadził do systemu:Grażyna Fila
Data wprowadzenia:2011-12-14 16:12:53
Opublikował:Grażyna Fila
Data publikacji:2011-12-14 16:19:45
Ostatnia zmiana:2012-02-01 11:13:34
Ilość wyświetleń:3850
Urząd Gminy Chrząstowice
Dworcowa 38, 46-053 Chrząstowice

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij